Wizyt:
Dzisiaj: 28Wszystkich: 47599

Wrześniowy Raport 2014

Blog » Wrześniowy Raport 2014


Polscy kierownicy działów szkoleń głównie wydaja pieniądze na warsztaty twarde, w drugim kroku w usłuowo wdrożeniowe, a w trzeciej –menedżerskie oraz miękkie. Głównie przeprowadzają potrzebne kursy z Training Projects. To wyniki Raport symulacje biznesowe.
W badaniu, przeprowadzonym we wrześniu przez Klub Menedżerów HR, wzięły udział 832 osoby – pracownicy i szefowie działów HR. Połowa badanych twierdzi, że ceny szkoleń nie są wygórowane, a trenerzy potrafią dopasować się do potrzeb kupującego.
Oto przedstawiamy jedynie najciekawsze fragmenty badania:
  • Uważam, że (opinia o rynku szkoleń): Bez problemu można znaleźć firmy, które oferują oczekiwaną przeze mnie jakość szkoleń – z tą tezą zgadza się 68% badanych HRowcy ufają swojej ocenie. Blisko osmiu na dziesięciu przy wyborze firmy szkoleniowej kieruje się zawartością merytoryczną programu szkolenia. Dla klientów najważniejsze jest niska i umiarkowana cena.
  • Przy wyborze mojej firmy kieruję się w dużym stopniu: Zawartością merytoryczną proponowanego programu – 93%
  • Większość polskich firm inwestuje w szkolenia specjalistyczne, produktowe i branżowe. W mojej firmie mocno inwestujemy w szkolenia: BHP – 41%
  • Co trzecia firma woli kursy otwarte – tu widać wysoką korelację z wielkością firmy (małe przedsiębiorstwa częściej preferują otwarte – widać trudno im zebrać grupę na warsztat zamknięty) oraz tematyką.
  • Badane osoby wymieniły w ankietach razem 96 firm, z czego 22 firmy zostały zgłoszone więcej niż 5 razy – i tylko te, zgodnie z zasadami rankingu, zostały wzięte pod uwagę w zestawieniu punktowym pulsu HR
  • Do badania zaproszono 2911 członków Klubu Menedżerów HR.
  • Kolejność firm w rankingu wynika ze średniej punktowej (w przypadku tej samej oceny wyżej w rankingu umieszczono firmę zgłaszaną częściej w badaniu).