Wizyt:
Dzisiaj: 34Wszystkich: 47605

Podstawowe zagadnienia na temat pobudzania do pracy

Blog » Podstawowe zagadnienia na temat pobudzania do pracy

 
Motywowanie pracowników to działania wzbudzające dobrą energię w człowieku, zachowające ten stan oraz regulujące aktywnością człowieka. Wyróżniamy aktywizowanie zewnętrzne, do której zaliczamy: kary, nagrody, oceny i wpływ przełożonych. W książkach z zarządzania można zindentyfikować też motywowanie wewnętrzne, do której wliczamy: indywidualne dążenia, niepokoje wewnętrzne, zainteresowania, dążenie do działania, dążenia na przyszłość a także materialne rezultaty. To samo przeczytasz tu: AC i DC
Najważniejsze definicje:
Motywacja to inaczej pragnienia pojawiające się pod wpływem odczuwanych stanów albo innych czynników, uosabiające się w czynnym skłanianiu się do aktywizowania wybranego procesu motorycznego dla realizacji zdefiniowanego efektu.
Diagnozowanie potrzeb społecznego procesu życiowego to inaczej wskaźnik samoświadomości i możliwość werbalizacji źródeł podejmowanego postępowania. Możemy znaleźć motywacje najważniejsze w danej chwili, które wyznaczają kolejność określonych działań, ich czas powstania i rezultat.
Siła motywów : sprawność działania, wpływa na bezwładność potrzeb racjonalnych oraz psychofizycznych. U większości pracowników te statnie mogą wskazywać na choroby. Naukowcy twierdzą, że na efektywność procesów życiowych decydująco oddziałuje kierunkowy charakter odczuwanych bodźców: dodatnie polepszają sprawność procesów życiowych, ujemne zaś je zmniejszają. Tak samo treść emocji miewa swój udział w efektywności pracy, dla przykładu odczucie żalu nie działa mobilizująco na działanie. Ważna jest również szybkość narastania wrażenia. Stan braku mobilizowania dochowo-synaptycznego lub zbyt duże aktywizowanie nie zwiększją skuteczności działania. Co więcej, bardzo wysokie mobilizowanie emocjonalne z zasady zbliża człowieka do stanu odczuwanego podczas chorób somatycznych.
Na tą chwilę to tyle naszych myśli.
Redakcja:Patryk Puzdroń
Twórca tego felietonu jest absolwentem wydziału geografii Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z obszaru  kierowania produkcją. Posiada tytuł Mistrza Sprzedaży Relacyjnej XHR. Po studiach osiadł w Opolu.  Od dziewięciu sezonów koordynuje warsztaty i tworzy gry dotykające tematyki asertywności w sektorze „handej i sprzedaż”.

TAGI:
Badania satysfakcji
Rekrutacja  w organizacjach
Strategia kadrowa w państwowej firmie
Zaawansowane zarządzanie personelem
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Assessment Center