Wizyt:
Dzisiaj: 35Wszystkich: 47606

Techniki w pomiarze systemów kompetencyjnych

Blog » Techniki w pomiarze systemów kompetencyjnych

Diagnozowanie albo pomiar kompetencji można rozumieć jako określenie naistotniejszych wymagań dla określonego ”krzesła” w strukturze organizacyjnej, które muszą zostać dotrzymane po określeniu wszystkich procesów w miejscu pracy i odpowiednich narzędzi  zadań.
Jedną z technik diagnozowania kompetencji była w latach 90-tych kanadyjska technika nazywająca się: Work Competence Diagnosis Procedure. Dzięki zastosowaniu dokładnie tej techniki da się zbudować a nawet udoskonalić model kompetencji. Tu można znaleźć charakterystykę wspomnianej techniki:   Strategie Biznesowe
Thomas McPower z Kanady zapoczątkował tę metodę, która głównie przyczynia się do określenia zestawu umiejętności niewymiernych, mniej policzalnych, dzięki którym zwłaszcza praktykanci wykazują wysokie albo ponadprzeciętne rezultaty. Technika ta bazuje na systematyzacji oraz syntezie stwierdzeń respondentów zebranych w ramach researchu określanego wywiadem behawioralnym.
Zasadza się on na zadaniu całego ciągu otwartych kwestii menedżerom, których rezultaty pracy są lepsze niż średnia a nawet reprezentatywne dla całej grupy. Stawiane kwestie dotyczą procesów na miejscu w przedsiębiorstwie i zdania dlaczego uzyskali aż tak świetne efekty.
Po zgromadzeniu wymaganych odpowiedzi na pytania od uczestników wyrażających swoje opinie w eksperymencie środowiskowym, dane mają być przekazane do rygorystycznych opracowań bazodanowych. Technika o której mowa bazuje na pewnej grupie bodźców decyzyjnych, ale ma poważne wady.
Najpierw - wnioski nie powinny być wykorzystane do określania układu kompetencji w przyszłości, dlatego że całkowicie opierają się na subiektywnych opiniach pracowników. Po drugie, metoda ma w swoich założeniach, ażeby pracownicy działu HR nabyli wcześniej niezbędne kompetencje i wyposażenie techniczne z powodu analiz na dużych bazach danych. Po trzecie, najlepsi menedżerowie są zmuszeni zaplanować pewien okres czasu na wywiad, co pociąga niechęć pracowników jako efekt zaprzestania swoich pracy w danym momencie.
To tyle naszych przemyśleń.
Autor:Krzysztof Malinowski
Redaktor tej notatki  jest absolwentem kierunku religioznastwa Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z zakresu  medycyny alternatywnej. Posiada licencję Instruktora Zmiany Osobistej MBV. Pracuje w Będzinie.  Od dziewiętnastu sezonów koordynuje warsztaty i pisze badania dotykające tematyki rozwiazywania konfliktów w sektorze „magazynowanie i spedycja”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Audyty motywacji
Ocena okresowa pracowników
Polityka human resources w handlowej jednostce biznesowej
Nowoczesne zarządzanie kadrami
Nowoczesne modele kompetencyjne
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Oprogramowanie rekrutacyjne