Wizyt:
Dzisiaj: 23Wszystkich: 47594

Szkolenia fachowe lub miękkie?

Blog » Szkolenia fachowe lub miękkie?

Szkolenia zaczęły odgrywać bardzo dużą rolę w odpowiednim funkcjonowaniu wielu firm, szczególnie teraz, gdy jest coraz większy problem z zatrudnieniem dobrych pracowników. W niejednym przypadku bardziej będzie się opłacało spróbować wykorzystać potencjał pracowników, których się zatrudnia i rozszerzyć zakres ich kompetencji, niż tracić wiele energii na szukanie kogoś nowego.

 

Jednak żeby szkolenia były przydatne, to znaczy faktycznie znacznie poprawiły wyniki wykonywanej pracy, to trzeba je dobrze wybrać. Od pewnego czasu w szkoleniach zaczął się coraz bardziej zarysowywać podział między miękkie i twarde. Należy poznać, czym się one cechują, ponieważ wiedza o tym bardzo się może przydać przy planowaniu dalszego rozwoju swoich pracowników.

 

Twarde szkolenia głównie będą dotyczyć zdobywania konkretnej wiedzy na dany temat. Czasami trwają dłuższy okres czasu, trafiają się kursy, których długość wynosi nawet kilka miesięcy. Najczęściej kończyły się będą zdaniem egzaminu i uzyskaniem potwierdzającego kompetencje certyfikatu.

 

Tego typu szkolenia przeznaczone są dla osób, które, planują polepszyć zawodowe kwalifikacje i pozyskać trochę wiedzy, która pozwoli im sprawniej realizować należące do nich obowiązki. Szkolenia z reguły dotyczą jednej wybranej dziedziny wiedzy, która bardzo często jest bardzo wyspecjalizowana i trudno osiągalna - to niestety sprawia, że duża część tego typu szkoleń jest dość droga.

 

Za to szkolenia miękkie ( np.  Biznesowe Szkolenia  Telemarketing ) to w pierwszej kolejności praca nad umiejętnościami interpersonalnymi. W części profesji oprócz konkretnej wiedzy tematycznej potrzebne również będą umiejętności prowadzenia negocjacji, zespołowej pracy czy też radzenia sobie w stresowych sytuacjach. Przez takie szkolenia również te umiejętności da się w swoich pracownikach skutecznie wyćwiczyć.

 

Szkolenia o charakterze miękkim w dużym stopniu będą się opierać na warsztatach i ćwiczeniach, za pomocą jakich da się w praktyczny sposób zasymulować wybrane zagadnienia. Sprawiają one, że takie szkolenia nie tylko są bardziej efektywne i skuteczne, ale jednocześnie interesujące dla uczestników, co odgrywa dużą rolę w końcowym efekcie.