Wizyt:
Dzisiaj: 23Wszystkich: 47594

Jakie efekty daje badanie oczekiwań szkoleniowych

Blog » Jakie efekty daje badanie oczekiwań szkoleniowych


 
Określanie oczekiwań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu - systematyczny sposób badania, w trakcie którego rejestrowane jest wyrażone zapotrzebowanie w zakresie projektu szkoleniowego. Wówczas sprecyzowane zostają obszary niezbędnych kompetencji, sprecyzowane metody pozyskania i projektowany jest najbardziej właściwy układ działań zmierzający do realizacji. Inne sposoby podejścia do problemu przeczytaj w tym portalu: Analizy Satysfakcji Pracowników
Jako kolejny krok po określeniu potrzeb doskonalenia pracowników idzie się do zcharakteryzowania efektów szkolenia, co pozwoli na zniwelowanie braków wiedzy. Zdefiniowane rezultaty dają możliwość ułożyć harmonogram i zorganizować projekt szkoleniowy, w efekcie także to przedsięwzięcie ocenić. Rezultaty bywają opisywane jako poniższe kategorie: oparte na wiedzy, behawioralne, emocjonalne.
Efekty diagnozowania oczekiwań doskonania kompetencji bywają następujące:
- Zdiagnozowanie praktycznych zjawisk z życia zawodowego grupy – aby dokładnie te kwestie rozwiązać w czasie warsztatów podczas szkolenia.
- Analiza potrzeb  uczących się. Daje to odniesienie się do kwestii istotnych dla personelu firmy, klienta firmy szkoleniowej, a nie jedynie do kwestii pracodawcy.
- Diagnoza strategii i sytuacji ekonomicznej organizacji, szczególnie gdy projekt szkoleniowy organizuje niezależny trener.
Dalej przytaczam najbardziej popularne sprawy w diagnozowaniu oczekiwań rozwojowych.
- Czy przedsiębiorstwo ma system motywacyjny i system ocen?
- W jaki sposób firma stosuje motywacyjny aspekt kształtowania wynagrodzeń?
- W jaki sposób firma diagnozuje poziom satysfakcji pracowników?
- Jakie przeszkody z motywowaniem pracowników ma kadra kierownicza?
- Jak często używany jest pobudzający aspekt informacji zwrotnej w czasie rzeczywistym?
To tyle moich przemyśleń.
Autor:Olgierd Szczerba
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku zarządzania Uniwersytetu Wrocławskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  polityki gospodarczej państwa. Posiada tytuł Coacha Zmiany i Innowacji CDD. Kieruje agencją treningową w Siemianowicach Śląskich.  Od trzynastu sezonów koordynuje warsztaty i kreuje gry dotykające tematyki kooperacji konglomeratowych w sektorze „medycyna i zdrowie”.

TEMATY BOGA:
Badania motywacji
Awansowanie w  firmach
Strategia kadrowa w nowoczesnej firmie
Zaawansowane kierowanie ludźmi
Coaching
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Oprogramowanie rekrutacyjne