Wizyt:
Dzisiaj: 21Wszystkich: 47592

Etapy zdobywania kwalifikacji pracowników

Blog » Etapy zdobywania kwalifikacji pracowników


Trzeba powiedzieć, iż dużo projektów edukacyjnych, cykli szkoleniowych oraz szeroko pojmowana edukacja szkolna bazuje na poziomie środowiskowym, zachowaniach, kompetencjach oraz talentach. Zwykle mamy świadomość, że dostrzegamy jedynie dominujący obszar szkoleniowy,  pozostałe oddane są  osobie uczącej się.
W poprzednim poście pokazałem dość szczegółowo zbiór metod uzyskania kompetencji (przedstawionych szerzej aniżeli jedynie pewien zasób wiadomości o świecie). Ażeby proces mógł mieć miejsce, konieczne jest zainicjowanie uczenia się, następującego po nadawaniu informacji. Techniką, która pełni funkcję dodatkową podczas jego realizacji, bywa teoria 3 „a”, opisana dzięki znaczeniu takich słów: wiedza, praktyka, aktywność. Zobacz: Gry Menedżerskie 
Podstawowym warunkiem skutecznego przyswajania informacji musi być wzbudzenie motywacji u uczestników szkoleń. Oni powinni chcieć się doskonalić. Przedstawiony moment nazywa się awareness.

Drugim krokiem jest pewna zmiana przewodniej idei projektu edukacyjnego do potrzeb odbiorców procesu edukacyjnego. Nie zdażyło mi się prowadzić dwa razy w identyczny sposób podobnego szkolenia. Kiedy prowadzę szkolenie z motywowania podwładnych uczestników pracujących w domu wczasowym, opracowuję zadania adekwatne do tego typu klientów. Kiedy szkolę personel operatora GSM – wówczas przygotowuje case study z takiej branży. Te szkolenia to z pozoru ten sam obszar, w praktyce trzeba realizowane projekty edukacyjne „kroić na miarę" potrzeb danej instytucji. Ten poziom to ”skills”.

Wreszcie etap ”action” – inaczej wdrożenie teoretycznej wiedzy. Często osoby biorące udział w szkoleniu idą do domu, odkładają materiały na półkę i w firmie nie ma żadnych zmian. Trener szkoleń mimo to nie powinien kończyć procesu edukacyjnego po lekcjach. Pozostaje odpowiedzialny za wykorzystanie teorii w praktyce organizacyjnej.
Bartłomiej Senny
Twórca tej notki  jest absolwentem kierunku administracji Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z zakresu  komunikacji społecznej. Posiada tytuł Doradcy Planowania Strategicznego TKM. Buduje swoją karierę w Mikołajkach.  Od piętnastu lat organizuje treningi i tworzy gry dotykające tematyki finansów menedżerskich w sektorze „magazynowanie i spedycja”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Sprzedażowe
Kursy sprzedażowe
Gry planszowe
Zarządzanie
symulacje Kaizen
Negocjacje
Szkoła dla trenerów
Ćwiczenia dla moderatorów gier