Wizyt:
Dzisiaj: 21Wszystkich: 47592

Informacja zwrotna w symulacjach na szkoleniu

Eventy » Informacja zwrotna w symulacjach na szkoleniu


W czasie gier decyzyjnych niezbędne jest poświęcać dużo uwagi kontaktu zwrotnego i wskaźników osiąganych wyników na szkoleniu. Na tym blogu przedstawię, kiedy to stosować.
Co nam daje komunikacja zwrotna? Eksperci dowodzą, iż dostarcza opinii trenera w zakresie kompetencji, działania i umiejętności  ocenianego pracownika biorącego udział w projekcie szkoleniowym - i działa to w wyjątkowy sposób. Dany uczestnik utrzymuje pozytywny obraz samego siebie, wytworów pracy i doradcy, który ocenia podwładnego. Trener skłania podlegającego ocenie do większego kroku na ścieżce doskonalenia. Więcej: Zarządcze Gry Menedżerskie - Ranking
Niezłym sposobem na głęboką świadomość, kiedy powinno się przekazywać komunikat zwrotny, jest zastanowienie się, w jaki sposób się komunikujemy - chodzi o polączenie feedbacku z kształtowaniem relacji z pracownikami w odniesieniu do trzeciej potrzeby w hierarchii Maslova. 

Znajdziesz wiedzę w udzielaniu komunikatów zwrotnych, podczas gdy planujesz grę decyzyjną.

Chcesz zrozumieć jak reagujesz na informacje zwrotne? Przemyśl sobie odpowiedzi pytania.

- Biernie wsłuchujesz się w opinię rozmówcy w zakresie czyjegoś zachowania?
- Uważniesz rozważasz to, o czym była ostatnia wymiana zdań, starając się postrzegać omawiany temat z perspektywy innej strony rozmowy?
- Rozważasz dodatnie oraz ujemne strony zmiany twojego zachowania?
- Bez pośpiechu mówisz o tym, co sądzisz o informacji zwrotnej od dyskutanta?
- Wspólnie z tym człowiekiem ustalasz kolejne współdziałanie?
- Prosisz o pomoc, jeśli uważasz to za konieczne?
- Dziękujesz za informację zwrotną?

Próbuj być całkowicie uczciwy wobec siebie. W wielu sytuacjach będzie tak samo dużo myśli na nie, w porównaniu do ”zgadzam się”. Odwracając role, łatwo zrozumieć z ważniejszych problemów w przyjmowaniu feedbacku.
 
Jeszcze jedna ważna zagadka: w jaki sposób odbierać niepersonalnie zastrzeżenia co do zachowania? W tym miejscu prezentuję kilka porad.

Dbaj o swój spokój.
Słuchaj.
Zwracaj uwagę na człowieka, który przemawia do ciebie.
Nie oceniaj.
Nie przekonuj nikogo, że ktoś bywa niesprawiedliwy w ocenach.
Nie dowcipkuj.
Nie zmieniaj słów.
Nie zbaczaj z tematu dyskusji.
Nie dopatruj się wrogich pobudek.
Potwierdź, iż zrozumiałeś nawet niewielki błąd.
Waldemar Hwałdowicz
Autor tego felietonu jest absolwentem wydziału rusycystyki Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z zakresu  informatyki. Posiada licencję Eksperta Nowoczesnego Biznesu IYK. Pracuje w Mikołajkach.  Od szesnastu sezonów uczy i projektuje gry odnoszące się do radzenia sobie ze stresem w branży „FMCG”.

O NASZYM BLOGU:
Symulacje Zespołowe
Treningi menedżerskie
Gry korporacyjne
HR dla nieHRowców
Gry produkcyjne
Rozwiązywanie konfliktów
Programy incentive
Narzędzia Instrukcje dla asesorów AC/DC