Wizyt:
Dzisiaj: 35Wszystkich: 47606

Reguły definiowania oczekiwań szkoleniowych

Blog » Reguły definiowania oczekiwań szkoleniowych

 
Na pewno typowy zatrudniony w firmie już uczestniczył w szkoleniu. Rozwijanie kompetencji pracowników ma na celu nauczenie pracowników nowych kompetencji. Zwykle projekt szkoleniowy pociąga koszt mniej więcej 3 tyś. zł za 8 godzin szkolenia - i jak sądze nikt nie planuje tych pieniedzy zmarnować bezproduktywnie. W tym duchu dalej pokażę najważniejsze sprawy wiążące się z definiowaniem potrzeb uczestników szkoleń. Informacje do napisania tego artykułu wziąłem z tego portalu:   Development Center
Projekty dla menedżerów organizuję  od 10 lat. Szkoliłem bardzo zróżnicowane firmy: produkujące samochody, z branży produkcji żywności, sieci handlowe, energetyczne, z branży budowlanej. Czasami doświadczałem tego, że poprawnie przeprowadzone badanie oczekiwań dotyczących szkolenia skutkowało tym, iż moje działanie edukacyjne okazywało się nadwyraz efektywne. Niżej opisuję wskazówki dotyczące definiowania potrzeb rozwojowych:
- na etapie definiowania oczekiwań szkoleniowych muszą wykazać się aktywnością kierownictwo przedsiębiorstwa, bezpośredni menedżerowie, dział zarządzania personelem oraz ostateczni uczestnicy szkoleń
- do badania oczekiwań edukacyjnych wykorzystuj wybrane techniki znane w naukach społecznych: ankiety, dyskusje w gronie ekspertów, eksperymentowanie oraz obserwacje
- szczegółowo przeczytaj dokumenty przedsiębiorstwa, jaka wybrała sesje szkoleniowe. W tego typu dokumentach są kluczowe dla szkolenia wskazówki dla trenera. Zwykle przemyślę je w szczegółach układając harmonogram sesji szkoleniowych
- zwykle na początku sesji szkoleniowych badam opinie osób biorących w szkoleniu, jakie były ich oczekiwania edukacyjne. Potrzeby edukacyjne ewoluują w czasie, dlatego notuję opinie uczestników na kartce. Bywają one dla mnie mapą podczas szkolenia.
W następnym wpisie na tym blogu opiszę inne reguły badania oczekiwań edukacyjnych.
Na tą chwilę to tyle moich wniosków.
Autor:Stefan Kuna
Twórca tego komentarza jest absolwentem wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z zakresu  windykacji należności. Posiada licencję Eksperta Odnowy Beavioralnej SUF. Pracuje w Radomiu.  Od dwunastu lat organizuje treningi i rozwija badania dotyczące strategii w branży „turystyka i rekreacja”.

NAJWAŻNIEJSZE TEMATY  BLOGA:
Audyty kultury organizacyjnej
Systemy ocen pracowników
Polityka personalna w nowoczesnej organizacji
Innowacyjne kierowanie personelem
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Kształtowanie przywództwa
Systemy rekrutacyjne