Wizyt:
Dzisiaj: 29Wszystkich: 47083

Dlaczego warto diagnozować dążenia rozwojowe

Blog » Dlaczego warto diagnozować dążenia rozwojowe

Doświadczeni specjaliści z branży szkoleniowej dla menedżerów podkreślają, iż diagnozowanie celów szkoleniowych to najważniejszy aspekt do tego aby rozwinąć merytoryczne pertraktacje dotyczące wiedzy, umiejętności oraz zachowań, jakie wymagają zatrudnieni na danym stanowisku pracodawcy. Należy napisać, że firma może w tenże sposób kształtować zakresy tematyczne, które będą prezentowane podczas szkolenia. Problem został przedstawiony na tej stronie: Model I System Kompetencyjny
Za pomocą diagnozy celów szkoleniowych osiągniemy kilka celów.
Cel 1 - rozpoznamy sytuację szkolonej zbiorowości pracowników – w jakim stopniu uczestnicy się znają, jaka panuje w niej technika współdziałania, itd.
Po drugie, zdiagnozujemy zakresy kompetencji, które ma  grupa w obszarze omawianych zagadnień. Taki sposób działania pozwoli osobom prowadzącym szkolenie dopasować obszar tematyczny szkolenia do uczestników. Jak najprościej to zrobić? - zobaczmy inne agendy projektów rozwojowych .
Kiedy dojdziemy do wniosku, aby diagnozować oczekiwania pracowników w zakresie ich rozwoju zawodowego, zrozumiemy prawdziwe problemy z życia  szkolonych osób – by także te sytuacje rozważać w projekcie szkoleniowym. To osobom biorącym udział w szkoleniu daje możliwość wynieść z prezentowanego materiału dydaktycznego precyzyjne, najczęściej gotowe do wdrożenia pomysły,  nie wyłącznie abstrakcyjne wskazówki.
Dodatkowo osiągnięty cel – zdiagnozujemy dokładnie dążenia pracowników firmy, którzy przyjadą na szkolenie – chodzi o podkreślenie problemów firmy, ale i tematów istotnych dla personelu.
Moi znajomi specjaliści ds. HR mają świadomość, iż im rzetelniej zorganizują wraz z trenerem diagnozowanie potrzeb rozwojowych, tym dokładniej będzie można oszacować efekty sesji szkoleniowych.
To tyle haerowych myśli.
Opracowanie:Paweł Kurtyka
Autor tej notatki  jest absolwentem wydziału anglistyki Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z dziedziny  administracji publicznej. Posiada tytuł Coacha Rozwoju Osobistego SFR. Prowadzi firmę szkoleniową w Nidzicy.  Od dwudziestu sezonów koordynuje warsztaty i kreuje badania odnoszące się do rozwoju pracowniczego w sektorze „hotelarstwo i gastronomia”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Audyty motywacji
Ocena 360 pracowników
Strategia human resources w nowoczesnej firmie
Innowacyjne zarządzanie ludźmi
Nowoczesne modele kompetencyjne
Rozwój pracowników
Assessment Center