Wizyt:
Dzisiaj: 27Wszystkich: 47598

Wpajanie nowych kompetencji na warsztatach

Blog » Wpajanie nowych kompetencji na warsztatach

Szkolenia to niezwykle istotny element rozwijania się każdego przedsiębiorstwa, mogą one podnieść zawodowe kwalifikacje pracowników i bardzo mogą zwiększyć konkurencyjność na rynku. Jeśli będą one odpowiednio wymyślone i zrealizowane, to mogą dać faktycznie satysfakcjonujące rezultaty. Trzeba jednak pamiętać o tym, że szkolenia dają pracownikom dużo nowej wiedzy, ale trzeba ją jeszcze umieć zastosować w codziennej pracy.

 

Bardzo istotnym etapem ze szkolenia, które się przebyło będzie utrwalenie uzyskanych umiejętności i wiadomości. Wielu pracowników przez pewien czas po zakończeniu takiego szkolenia będzie jeszcze pamiętała o tym, co było mówione, ale niestety wraz z kolejnymi tygodniami będą oni wracać do starych nawyków. Z tego też powodu ważne jest, aby już na samym początku położyć spory nacisk na poziom motywacji osób przebywających na szkoleniu.

 

To dokładnie te czynniki będą mieć największe znaczenie na dalsze zachowania ludzi i użycie przez nich zdobytej wiedzy. Gdy któryś z pracowników na szkolenie będzie się musiał udać w zasadzie pod przymusem, umknie mu gdzieś jego cel, to niewiele ono da, bo po skończeniu wszystkiego i tak będzie się bronił przed wykorzystaniem zdobytej wiedzy w praktyce (jeśli mamy już ten problem odtrutką stają się Gry Symulacyjne ).

 

Z takich też powodów osoby zajmujące się szkoleniami powinny zwrócić baczną uwagę na motywację i zaangażowanie kursantów, a najlepszą metodą na to powinno być zadbanie, żeby cały projekt był przeprowadzony na tyle interesująco, aby zaciekawić wszystkich uczestników. Jest do tego sporo sposobów i narzędzi, dzięki jakim można uzyskać zamierzone efekty.

 

Z pewnością niezwykle pomocne będą nietypowe metody przeprowadzanych ćwiczeń, przez co można znacznie poprawić utrwalanie wszystkiego. Istotne także powinno być większe zaangażowanie kadry kierowniczej, pracownicy którzy widzą, że przełożonemu zależy na osiągnięciu celu również powinni się bardziej postarać.

 

Największą chyba jednak rolę ma odpowiednio przeprowadzony cykl szkoleniowy, z większą ilością liczbą podsumowań oraz powtórek. Dzięki nim pracownicy utrwalają nowe nawyki, a poza tym mają okazję w praktyce wykorzystać to, czego mieli się okazję nauczyć, więc w czasie codziennej pracy będzie im znacznie łatwiej.