Wizyt:
Dzisiaj: 33Wszystkich: 47604

Istotność badania dążeń rozwojowych

Blog » Istotność badania dążeń rozwojowych

W tym wpisie na blogu przedstawię cykl szkoleń, który prowadziłem rok temu. Dowiedziałem się wówczas jak istotne bywa odpowiednie diagnozowanie oczekiwań rozwojowych osób szkolonych. Osoby szkolone czasami nie zdają sobie sprawy, co pragną się nauczyć. Dobrze jest ich odpowiednio przepytać przed rozpoczęciem szkoleń.
Przygotowałem i zrealizowałem kurs dla menedżerów, w którym osoby biorące udział w szkoleniu nie uświadamiali swoich oczekiwań rozwojowych. Wydało im się, że jadą na wyjazd integracyjny na świeżym powietrzu. Byli przygotowani na gry integracyjne oraz wiele fanu. Kiedy weszli do sali szkoleniowej, wydało się, iż sesje będą teoretyczne. Pomysł do opracowania tego case study zaczerpnąłem stąd:  Szkolenia Biznesowe
W tym projekcie wzięli udział tacy ludzie:
Janek – brał udział w projektach doradczych i szkoleniowych, cechuje go umiejętność podejmowania trudnych decyzji, ojciec 2 latorośli. Zamierza rozwijać dotychczasowe doświadczenie w tematach nowoczesnej informatyki, nie kocha za bardzo na szkoleniach zadań outdorowych.
Magda – właśnie została seminarzystką znanego mi profesora na 4 roku socjologii i komunikacji medialnej, kocha zwiedzanie nowych miejsc i rockową i popową twórczość holenderskich muzyków, chce dowiedzieć się najważniejszych spraw z obszaru komunikacji społecznej, jej sposób spędzania wolnego czasu to sprzątanie. Lubi gry menedżerskie w trakcie projektu szkoleniowego.
Tomek – szef kilkuosobowego departamentu zarządzania zasobami ludzkimi, pracuje w Krakowie, zaczynał studia w Rzeszowie, ma 30 lat. Kocha sportowe wozy oraz gra na komputerze. Chce nauczyć się teorii z tematu psychologii rozwojowej i kognitywnej i komunikacji społecznej.
Marek – ma 52 lata, już kilka lat żyje samotnie, kocha kino, konie oraz wycieczki po okolicy. Za rok wybiera się na ekstremalną wyprawę w góry. Zamierza odnaleźć swoje miejsce. Gry i zabawy to dla niego strata czasu. 
Opisani ludzie okazali się bardzo od siebie różni. Dodatkowo nie zrobiłem diagnozy dążeń szkoleniowych. W rezultacie ludzie na szkoleniu byli niezadowoleni. W kolejnym artykule zaprezentuję efektywne metody badania oczekiwań szkoleniowych.
Na tą chwilę to tyle menedżerskich inspiracji.
Redakcja:Edward Dziecicki
Autor tego postu jest absolwentem wydziału religioznastwa Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z obszaru  medioznastwa. Posiada certyfikat Instruktora Sprzedaży Relacyjnej FJA. Po studiach osiadł w Ustce.  Od dziewiętnastu sezonów uczy i opracowuje gry dotykające tematyki oceny pracowniczej w sektorze „farmaceutyka”.

O NASZYM BLOGU:
Audyty potrzeb szkoleniowych
Zwolnienia w przedsiębiorstwach
Polityka human resources w państwowej firmie
Praktyczne kierowanie personelem
Przyjazna kultura organizacyjna
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Systemy rekrutacyjne