Wizyt:
Dzisiaj: 23Wszystkich: 47594

Podstawowe dylematy uczenia się osób pracujących

Blog » Podstawowe dylematy uczenia się osób pracujących

Gry i symulacje to innowacyjne metody dydaktyczne. Można te formy dydaktyczne wskazać w profesjonalnych harmonogramach cyklów szkoleniowych firm tej branży. Ta forma edukacyjna bywa bardzo zabawna osób biorących udział, z powodu tego, że doskonale angażuje ludzkie zmysły i pobudza do myślenia.
W następnych artykułach na mojej witrynie przedstawię uwarunkowania nauczania osób po 30 roku życia. W procesie uczenia innych w prakseologicznym sensie można zauważyć  główne kroki, opisujące zasób wiadomości nie tylko jako przyswojone  ustrukturyzowane dane, ale także chęć ich użycia w praktyce i wykształcone postawy i zachowania. Te etapy opisał John Brown w 2011  oraz obszernie przedstawił  w ostatniej monografii, więcej: Nowoczesne Symulacje Menedżerskie  
Pierwszy krok w procesie doskonalenia kompetencji osób dorosłych w opisanym wyżej określa się jako nieświadomą niekompetencję, która oznacza przyswojenie informacji o świecie za pomocą następujących elementów: potencjalny uczeń nic nie nauczył się dotychczas w danym zakresie i nie spostrzega tej luki w braku wiedzy.
Kolejnym krokiem do doskonałości jest zwykle świadoma postawa niekompetencyjna. W okresie jego trwania uczeń doświadcza braków w swoich kompetencjach, ale nadal nie posiada wystarczająco dużo informacji, ażeby opisane luki wypełnić.
Trzeci krok do doskonałości nazywa się „świadoma umiejętność w posługiwaniu się wiedzy”. Uczący się dał radę uzyskać już podstawową umiejętność działania, ale ażeby użyć ją w praktyce powinien wykonywać pracę posiadając wystarczającą motywację. Opisany wyżej  element w procesie edukacji tylko czasami zakończony jest pozytywnym rezultatem. W tym miejscu nie ma znaczenia już czynność nauczania, a ważna jest duża chęć indywidualnego przyswajania wiedzy.
Następnym krokiem do doskonałości, który jest możliwy do przejścia, kiedy uczący się jest zaangażowany, jest „nieuświadomiona umiejętność w posługiwaniu się zdobytą wiedzą”. Wykształcona kompetencja okazuje się w tym miejscu zestawem odruchowych reakcji na bodźce, wartości życiowych i behawioralnych uwarunkowań.
Należy podkreślić, że wiele kursów, sesji szkoleniowych i ogólnie postrzegana edukacja szkolna koncentruje się na metodach rozwoju kompetencji uczestnika procesu edukacyjnego. W związku z tym w następnym blogu zamieszczę modele percepcji homo sapiens. Należy je znać, gdy gry menedżerskie mają być elementem projektu szkoleniowego.
Aleksander Majcherek
Redaktor tego postu jest absolwentem kierunku chemii Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z dziedziny  muzykologii. Posiada tytuł Konsultanta Odnowy Beavioralnej AHJ. Pracuje w Gliwicach.  Od jedenastu lat organizuje treningi i projektuje badania dotykające tematyki kierowania zmianami w branży „motoryzacyja”.

O TYM PISZEMY:
Gry Sprzedażowe
Treningi menedżerskie
Gry licencjonowane
Delegowanie
Gry produkcyjne
Finanse dla niefinanstów
Warsztaty zamknięte
Licencje dla asesorów AC/DC