Wizyt:
Dzisiaj: 24Wszystkich: 47595

Szkolenia jako niefinansowa forma kształtowania lojalności

Blog » Szkolenia jako niefinansowa forma kształtowania lojalności

Sporej ilości zarządzających firmami się wydaje, że dla ich pracowników największą rolę odgrywają kwestie finansowe, i to właśnie one dają im satysfakcję z wykonywanej pracy i chęci do kolejnych wyzwań. Lecz myślenie takie jest krótkowzroczne, bo motywować trzeba pracowników przez cały czas, a nie jedynie wtedy, gdy będzie do wykonania przelew za wynagrodzenie.

 

Odpowiednio zmotywowany pracownik będzie się charakteryzował wydajnością i zaangażowaniem, lecz wraz z upływem czasu u wielu ludzi motywacja będzie spadał, szczególnie jeżeli jednak finanse nie będą takie, jakich ktoś by oczekiwał. Dlatego też wręcz konieczne powinny być w tego typu okolicznościach niefinansowe elementy motywacji, które na nowo dostarczą energii do lepszej aktywności i działania.

 

Pośród wielu technik na problemy z motywacją niezwykle modne są ostatnich latach  Szkolenia Motywowanie , w odpowiedni sposób zrealizowane dają wcale niemało i firmie i samym pracownikom. Bardzo istotne jednak będzie taka ich realizacja, aby faktycznie miały okazję spełniać zadanie, które się im przeznaczyło, czyli wzbudzić u ludzi motywację do efektywniejszej i wydajniejszej pracy.

 

Ogromne znaczenie w czasie planowania szkoleń odgrywają miejsce i czas. Czasami zdarzają się sytuacje, że szkolenia ktoś organizuje albo w czasie weekendu, albo późnym wieczorem. Niestety wówczas u większości pracowników przestają one pełnić zadanie motywacyjne, bo odbywa się to w ich prywatnym czasie, dlatego też jeśli tylko będzie taka możliwość należy jednak unikać tego typu sytuacji.

 

Ważny jest także odpowiedni wybór tematyki realizowanych szkoleń, niewłaściwe jej dobranie może przynieść absolutnie odmienny skutek od tego, co się chciało osiągnąć. Pracownicy nie powinni mieć poczucia straty czasu który będzie związany z pozyskiwaniem niepraktycznych i mało przydatnych umiejętności. Tematykę szkoleń tak się powinno dobierać, żeby była przydatna dla firmy, lecz przy tym zainteresowała osoby na nie wysyłane.

 

Gdy się będzie pamiętać o wspomnianych powyżej rzeczach, to z całą pewnością zaplanowane szkolenia dadzą duże efekty, to znaczy jakość motywacji zatrudnionych do lepszej pracy może się powiększyć. Rzecz jasna może tak być tylko w takim przypadku, gdy zaspokojone zostaną potrzeby na innych płaszczyznach, to znaczy odpowiednia pensja i odpowiedni klimat w pracy.