Wizyt:
Dzisiaj: 23Wszystkich: 47594

Reguły wymyślania gier dydaktycznych

Blog » Reguły wymyślania gier dydaktycznych


Układanie gier dydaktycznych na szkolenia bywa dość nieprzyjmne oraz wymaga konkrentnych umiejętności. Całe życie chcemy się bawić, śmiać oraz uczyć nietypowych zjawisk. Gry menedżerskie to powrót do dzieciństwa. Gry edukacyjne można stosować w dużych wydarzeniach edukacyjnych na przemian z prezentacją w PP lub case study.
W dzijszym poście opiszę zasady przygotowania dobrej gry biznesowej. Niejeden program szkoleniowy zyska wyjątkowy element merytoryczny. Specjaliści ds. szkoleń opowiadają o tym, iż dużym wyzwaniem jest napisać treść wspomnianej symulacji biznesowej. Symulacja biznesowa powinna posiadać określone elementy. Przypomniało mi się o nich, gdy znalazłem taki portal: Symulacje Biznesowe 
Kiedy 2 dni temu planowałem sesje szkoleniowe stosując grę biznesową, postanowiłem napisać książkę z tego tematu. Niżej opisuję zestaw dobrych praktyk na temat układania gier i symulacji edukacyjnych.

Najpierw zastanów się, jaki rodzaj zagadnień ma być poruszony w czasie gry dydaktycznej. Znam pewne kwestie merytoryczne, które będą dla uczestników dość intrygujące: metody zarządzania, rozwój zawodowy, logistyka, świadczenie usług, zarządzanie zasobami ludzkimi.

W dalszej kolejności idź do centrum handlowego i stoiska dla dzieci i odnajdź w swoich skarbach zabawki z okresu bycia dzieckiem. Na stoisku zabawkowym możesz kupić: zestawy z klockami, gry trójwymiarowe, lalki, kolejki PIKO i inne drobne gadżety dla dzieci. Takie zabawki są świetną pomocą do napisania programu symulacji biznesowej.

Na koniec wymyśl i zapisz jako scenariusz kolejność i zasady gry dla menedżerów. Zapisz ją w programie graficznym i Wordzie i pogadaj o niej z przyjaciółmi. Ludzie, którzy zagrają jako pierwsi podpowiedzą poprawki.

Należy też w symulacji dla menedżerów umieścić niespodzianki, nagrody czy też drobne gadżety do wygrania. 

W kolejnym wpisie pokażę skrót fabuły gry dla menedżerów.


Damian Zawada
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku socjologii Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z obszaru  komunikacji międzykulturowej. Posiada licencję Mistrza Terapii Ustawień UBX. Kieruje agencją treningową w Oświęcimiu.  Od siedemnastu lat organizuje treningi i tworzy gry dotyczące modeli kompetencyjnych w branży „FMCG”.

HASŁA:
Gry Team building
Treningi interpersonalne
Gry korporacyjne
Motywowanie
Lean games
Rozwiązywanie konfliktów
Certyfikacja trenerów
Narzędzia Instrukcje dla coachów