Wizyt:
Dzisiaj: 33Wszystkich: 47604

Jak wygląda obecnie rekrutacja przy pomocy mediów społecznościowych.

Blog » Jak wygląda obecnie rekrutacja przy pomocy mediów społecznościowych.


Znalezienie właściwego pracownika w dużej części przypadków stanowi poważny problem dla pracodawców i rekruterów, z tego też powodu coraz częściej oni sięgają po różnego rodzaju sposoby na to, żeby kogoś odpowiedniego zatrudnić. W ostatnich latach coraz chętniej będzie się w takich działaniach wykorzystywać także społecznościowe media, z jakich wielu Polaków chętnie korzysta.
Jak się okazuje konta na Twitterze lub Facebooku założyło już blisko 60 procent społeczeństwa. Zdecydowana większość z nich to młodsi ludzie, znający bardzo dobrze nowoczesne technologie i korzystający z nich bez żadnej obawy. Oni też nie czują żadnej obawy przed wykorzystywaniem społecznościowych mediów do szukania nowego zajęcia, ale też rekruterzy w rosnącej liczbie przypadków do takich ludzi docierają właśnie tym sposobem.
Jednym z często wykorzystywanych sposobów prowadzenia rekrutacji jest publikowanie na facebookowej stronie propozycji pracy, która może być następnie udostępniana przez wiele różnych osób. Dzięki temu może się ona szybko roznieść, dając tym samym szansę na dotarcie do właściwego kandydata.
Coraz powszechniejsze jest również polecanie znajomych osób do oferowane pracy, rekrutacja z polecenia bardzo chętnie jest także używana przez osoby szukające pracowników. Co bardzo ważne, dużą zaletą takiej formy rekrutowania nowych ludzi będzie to, że naprawdę rzadko osoby, które się rekomenduje nie spełniają oczekiwań jakie dana firma stawia.
Na obecną chwilę najczęściej poszukuje się ludzi na stanowiska o dużej rotacji, między innymi w gastronomii, handlu czy ochronie. Dużo propozycji dotyczyć również marketingu i reklamy, ponieważ w każdej z tych branż media społecznościowe pełnią dużą rolę. Na facebookowych stronach oferty również mogą znaleźć dla siebie kierownicy, programiści czy biurowi pracownicy.
Nawet mimo tego że popularność mediów społecznościowychpopularność społecznościowych mediówbez przerwy rośnie przy rekrutacyjnych procesach, to cały czas nie nie są jeszcze optymalnie wykorzystane. W chwili obecnej główną przeszkodą jest brak odpowiednich narzędzi, które mogłyby zautomatyzować zarządzanie propozycjami pracy. Jeżeli narzędzia tego typu powstaną, to popularność tej metody wzrośnie jeszcze bardziej.