Wizyt:
Dzisiaj: 18Wszystkich: 47589

Style doskonalenia się dorosłych

Blog » Style doskonalenia się dorosłych

Pisałem już o wymiernych wynikach szkoleń, jakie trener oraz uczestnicy szkoleń mają możliwość uzyskać, gdy zastosujemy podczas szkolenia gry dla menedżerów. W niniejszym wpisie przedstawię założenia oparte na badaniach naukowych będące podstawą aby zrozumieć, jakie są powody, aby wykorzystywać gry i symulacje.
Jednym z powodów, że warto stosować różnego rodzaju symulacje menedżerskie, byłby pewien określony zbiór technik zdobywania nowych kompetencji przez osoby będące wiele lat po maturze. Inaczej, jest to technikę nabywania nowych kompetencji poprzez mechanizmy percepcji informacji stosowaną przez daną jednostkę. Tomas Kolb w wypracowanym w ciągu 10 lat schemacie przedstawia naturalne i zasadnicze strategie pozyskiwania nowych informacji: dywergencyjny, asymilacyjny, kognitywny, inkrementacyjny. W oparciu o te style Thomas McFord i John Milkshaw w 1986 roku wymyślili kwestionariusz, umożliwiający indywidualne zdiagnozowanie  strategii uczenia się. Znajdziesz go na stronie firmy szkoleniowej: Nowoczesne Symulacje Szkoleniowe Dla Firm
Twórcy kwestionariusza na dodatek wskazują na określone role, które przybierają osoby uczestniczące w szkoleniu:
Archetypista, lubiący nowe doświadczenia. Jest ożywiony i gadatliwy, przejawia chęć stałego dokształcania się, stale dobrze usposobiony i lubiący innych ludzi. Bez zastanowienia coś zrobi, następnie dogłębnie o tym myśli. Chce usłyszane teorie samemu  sprawdzać - czy  na pewno tak jest.
Badacz – czyli obserwator. Szczegółowo rozpatruje wszelkie możliwe rozwiązania wskazując najbardziej efektywne z nich. Wybierający taką rolę ludzie nie potrafią uczyć się pod presją, wszystko chcą obmyśleć samemu.
Teoretyzujący naukowiec – przysłowiowy perfekcjonista. Jego wnioskowania bywają niepoprawnie logiczne, a starania zawodowe zbyt nieefektywne, aczkolwiek efektowne. Dobrze tworzy schematy,  zawsze transponuje rzeczywistość wokół niego na szczegółowe modele.
Znajomość opisanych powyżej sposobów uczenia się jest niezwykle praktyczna podczas organizowania sesji szkoleniowych. Ułatwia szkoleniowcowi dopasować do cech uczestników. Jak widać, proces uczenia pracowników firm to również znajomość psychologii społecznej, nie wyłącznie metod budowania drabiny kompetencji.
Kamil Przepiórkiewicz
Redaktor tego wpisu jest absolwentem kierunku biologii Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z obszaru  kierowania sprzedażą. Posiada tytuł Mistrza Innowacyjnosci KVS. Pracuje w Ustroniu Morskim.  Od dziesięciu lat koordynuje warsztaty i kreuje badania dotyczące marketingu w sektorze „wydawnictw”.

TEMATY BOGA:
Gry Handlowe
Kursy interpersonalne
Gry symulacyjne
Mentoring
Gry produkcyjne
Rozwój osobisty
Projektowanie gier
Poradniki  dla trenerów